“Hoewel Come a casa als merk de voorkeur wegdraagt van de meeste Belgen wanneer het gaat over gekoelde bereide gerechten, was onze branding de laatste jaren niet helemaal meer up-to-date”, vertelt Cédric Lemineur, Marketing Manager Ready Meals bij Ter Beke.
Come a casa was aan rebranding toe. Het nieuwe logo, en de licht aangepaste verpakkingen, die sinds september in de handel te zien zijn, vormen slechts de eerste stap in een volledig plan dat Ter Beke uitrolt om het merk opnieuw hip te maken.
Op die manier wil Come a casa de consument stap voor stap meenemen in de verandering. Begin 2020 komen de bereide maaltijden op de markt in een volledig nieuw jasje.
Het nieuwe logo is een logische stap in de vernieuwing van het merk en geeft de marktpositie duidelijk aan:
- Handgeschreven “Come a casa” om aan te duiden dat Come a casa gerechten aflevert die je als consument ook thuis kan maken – consumentengemak ten top
- Een rond logo, als een stempel, als garantie voor kwaliteit
- Drie zonnestralen die symbool staan voor fun en genot.
Met de nieuwe “a casa” mediacampagne, die vanaf 4 november ook op TV loopt, wil Come a casa aantonen dat hun producten de helden zijn die je baaldag redden. Bovendien wil het merk ook inspelen op de nieuwe focus van de consumenten: gezondheid, verpakking, duurzaamheid en gebruiksgemak.
De rebranding en de nog geplande innovaties geven het Come a casa-merk de nodige nieuwe dynamiek voor een sterke toekomstige groei.