Services

Wat wil onze interne klant?

 

Dirk Baeyens,
ICT-Director Ter Beke Group

 

Projectmatig werken in verbinding met de klant

“Mijn team bestaat uit gekwalificeerde informatici, die elk een eigen specialisatie hebben. We willen af van te vaak ad hoc problemen en incidenten oplossen. Door proactief mee te denken en meer te focussen op projecten, verlichten we de dagelijkse druk. Tegelijk verhoogt dit de toegevoegde waarde van onze dienstverlening. Het ICT-team deelt nu meer kennis, maar ook de bezorgdheden. We bouwden een projectstructuur uit waarin we nu veel nauwer samenwerken met de verschillende afdelingen binnen Ter Beke.”

“Wat wil onze interne klant? Wat is precies zijn vraag en zijn bedoeling? Van bij het begin bekijken we dat samen en zoeken we naar technologische oplossingen. Het ICT-team kan begeleiden en adviseren. En ook: verbindingen leggen. Misschien is er ergens anders een gelijkaardig probleem of kunnen we een applicatie voor meerdere doelen gebruiken. Op die wisselwerking wil ik vooral inzetten.”

 

Een wij-verhaal

“Bewustzijn creëren is belangrijk. Zodat elk project een wij-verhaal wordt, met een gezamenlijk doel. Dat houdt ook in dat we samen de verantwoordelijkheid nemen om mensen en middelen optimaal in te zetten. De technologische evolutie volgen, de kosten beheersen en voortdurend zoeken naar toegevoegde waarden, dat is waar het ICT-team wil voor staan.”