Klanten

Transparante productsamenstelling die voldoet aan de consumentenverwachtingen

De veeleisende consumentenverwachtingen drijven onze productontwikkeling. Met marktonderzoek volgen we de trends in consumentengedrag op de voet. Zo brengen we de verwachtingen in kaart en peilen we naar nieuwe behoeften. Dat stelt ons ook in staat antwoord te geven op maatschappelijk relevante thema’s zoals gezondheid, veiligheid en dierenwelzijn, die consumenten verbinden aan onze activiteiten en producten.

Productsamenstelling

De verpakkingen vermelden transparante etikettering over productsamenstelling en nutritionele voedingswaarde per 100 gram en per portie. Uitgedrukt als % van de aanbevolen dagelijkse inname aan nutriënten.

We streven naar nutritioneel evenwichtige producten. Concreet is het zoutgehalte in vleeswaren gemiddeld 10% en in bereide maaltijden gemiddeld 15% gereduceerd. Daarnaast bouwen we het gebruik van verzadigde vetzuren en palmolie af voor vetreductie en verbetering van de vetzuursamenstelling. De producten van onze eigen merken zijn vrij van palmolie.

Om nutritioneel evenwicht te bereiken, wordt ook gebruik gemaakt van volkoren en vezelrijke ingrediënten zoals groenten. Zo bracht Come a casa® in 2012 de eerste verse bereide maaltijden met 100% volkorenpasta op de Belgische markt: volkorenlasagne bolognese en volkorenlasagne verdure (met verse Zuiderse groenten en zonder vlees). 

In het algemeen streven we ernaar geen kunstmatige toevoegingen te gebruiken. Daar waar dit niet anders kan, is het gebruik aan strikte voorwaarden en wettelijke beperkingen onderworpen. Het is voor ons een vanzelfsprekendheid dat we geen grondstoffen van Genetisch Gewijzigde Organismen (GGO’s) en geen bestraalde ingrediënten in onze producten verwerken. 

In toenemende mate gebruiken we het vlees van dieren, die zijn gehouden volgens specifieke lastenboeken, waarin leveranciers dierenwelzijnprincipes onderschrijven. Voorbeelden zijn de AWF (Animal Wellfare Foundation) regels in het Verenigd Koninkrijk en het Beter Leven kenmerk in Nederland.  Als waardering voor onze consequente keuze voor eieren van kippen met vrije uitloop in onze Come a Casa®-producten hebben we van GAIA de Good Egg Award® ontvangen. Naast de eigen merken leven we ook voor private labels  nauwgezet de afgesproken lastenboeken na en doen we proactief verbetervoorstellen.